Masa Depan AKU!
Tuesday, December 20, 2011 | (4) Leave A Comment
Ada orang tanya aku, "cita-cita nak jadi apa?" huuu tu yang aku takut sangat kalau cakap pasal cita2.. kat kepala aku ni macam-macam aku nak jadi.. first, memang target aku yang betul2 ni nak sambung belajar lepas SPM kat Maahad Tahfiz Alquran Batu Berendam, Melaka.. amik Alimah.. insyaAllah habiss je belajar 6tahun aku dah boleh pegi Mesir sambung belajar sane pulak.. haisshhh tapi, macam lamalah pulak.. nanti balik jee Mesir dah boleh jadi Ustazah! wakil sorang cucu TokYah TokMak, TokBob TokNyah.. InsyaAllah Amin.. nak sangat bukti kat MamaPapa, bahawa anak dia ni mampu! Okay, second.. aku fikir nak jadi kaunselor.. OKAY jugak aku rasaa.. third, ingat kalau dah takde pape pilihan jadilah nurse.. tu ponn papa nak sangat aku jadi nurse.. TokCik pon suruh jugak aku jadi nurse.. entah ape yang best ponn taktahulah.. ada yang bagi pendapat kat aku, kann okay kalau amik bidang kaunselor.. sambung belajar kat mesir, jordan kee, saudi kee, nanti kerja kaunselor pejabat agama.. ustazah bahagian penguatkuasa kee, pendakwah kee.. kalau boleh, jangan letak target rendah.. letak up sikit.. nurse tak okay, banyak risiko.. laki campur perempuan, tengoklah aurat nurse macam mana.. hemmm betul jugak??? heemmm memanglah kerja nurse tu mulia.. sebelum tu, aku minta maaf yee kalau siapa2 yang terbaca ni marah kee.. berdasarkan pengalaman aku, masa aku dok Hospital 3hari.. aku paling tak suka bila tengok muka2 nurse yang masam mencuka.. macam ikhlas tak ikhlas jee kerjaa.  rasa macam nak sound, tapi... HAHAHA,, mana yang tua2 yang dah lama kerja tuu.. mulalah.. tapi bila yang nurse practical.. senyumm jee,, tunjuk muka manisss.. hemmm maybe baru2 jee lagi, tension tak datang lagi kod? huhuuu.. tapi, tak semua nurse macam tu... hemm cuma nurse ni bukan jiwa aku... Hemmmm kalau aku amik kaunselor, boleh apee kaannn jadi macam Dr Fadzilah Kamsah, dialah ustaz, dialah pendakwah, dialah kaunselor.. Dr. Mashitah.. hebatttt.. hemmm papa nak aku jadi nurse.. papa cakap tak banyak guna duit, siap dapat alaun lagi tiap2 bulan.. ada yang bagi cadangan kat aku, kalau nak amek kaunseling, UUM punya kaunseling bagus.. hemm kepala aku ni dah bercelaru sangat sekarang! gilalaahhhh... hemm sebagai contoh cousin2 aku, ramai yang belajar bagus2, kerja baguss2.. Kak ain pun dah habis degree.. ada yang cakap, kalau nak senang sangat jadi nurse.. tak payah keluar duit.. tapi, 10 tahun akan datang, gaji nurse tu berapalah sangat.. hemm ada betul jugakk.. hemm jadi kaunselor, pahala berlipat kali ganda.. sume yang kite buat n cakap tu, kalau berada di landasan yg betul, kite boleh ajak org buat ibadah skali.. kaannn ? baik target lebih2 sikit.. kalau aku nanti kerja kerajaan, biar aku jadi boss. heheee.. habis degree apply kerja kerajaan, jadi pegawai.. hemmm apa pun sekarang, target aku yang paling dekat.. SPM!!


i will do the best! BERJUANG UNTUK MASA HADAPAN!! insyaAllah aku bolehhh.. sekarang ni, kerja apa pun tengok SPM.. target straight A for SPM.. haaaa, ni aku nak kaunseling diri aku ni sikit,
"Farhana, jangan taksub pada bercinta pakwe2 tuu.. dia takkan tolong kita kalau kita susah bila jawab exam nanti.. bukannya pakwe tu teman kite, dok sebelah meja exam, bagi jawapan.. kaann? haa ingat.. kalau bercinta dengan buku, bagussss" (AGAK BAJET AYAT NI) tapi, seriously ni aku cakap.. aku tak main2... betullll.... tak main2...... SPM ! SPM ! sekian, bacalah post fana ni.. sebagai perkongsian cerita bersamaa.. KAKAK SAYANG MAMA, PAPA, TAKYAH, DIKNA, IZAH, KAK AIN BARNEY, MAK LONG, KAK ELIS.. and semuaaa.. muahmuah kirikanan kuberi.. Assalamualaykum salam sayanggg..